الکترود خشک کن 10 کیلویی

شما اینجا هستید » پارس صنعت » محصولات جوشکاری و برشکاری » لوازم جوش و برش » آون » الکترود خشک کن 10 کیلویی

الکترود خشک کن 10 کیلویی یکی از محصولات مصرفی و مهم در صنعت جوشکاری ،قوس دستی یا جوش برق الکترود خشک کن می باشد، که برای خشک کردن الکترودهای جوشکاری تا دمای 300 درجه سانتی گراد استفاده می گردد. این نوع الکترودها علاوه بر سایز 10 در سایزهای 25، 40، 70، 100، 150، 250 و 350 توسط فروشگاه توسعه پارس صنعت بفروش می رسد.

الکترود خشک کن 10 کیلویی

از این نوع الکترود جهت رطوبت زدایی و همانطور که گفتیم برای خشک کردن الکترود قبل از عملیات جوشکاری استفاده می شود. یکی از ویژگی های مهم این دستگاه این است که مقاوم در برابر برق گرفتگی ناشی از اتصال کوتاه می باشد. از الکترود خشک کن می توان در شرایط زیر صفر نیز استفاده کرد. در این گونه عملیات نیاز است تا دمای الکترودها را پیش از آغاز جوشکاری به حد معینی برسانند تا قوس الکتریکی به درستی انجام گردد و هم چنین کیفیت جوش ارتقا یابد.

این دستگاه در کوچکترین سایز می باشد. و هر چه سایز بزرگتر باشد، میزان بیشتری در زمان می توانید گرم نمایید. دو دلایل اساسی برای خشک کردن الکترودهای جوشکاری وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

  • جلوگیری از به وجود آمدن.ترک خوردگی ناشی از هیدروژن یا ترک سرد
  • جلوگیری از به وجود آمدن.عیب تخلخل که در اثر محبوش شدن هوا در داخل جوش به وجود می آید.
الکترود خشک کن 10 کیلویی

نکات مهم بعد از خشک کردن الکترود

همانطور که اشاره کردیم ما خشک کردن الکترودها را به منظور کاهش رطوبت جذب، در آن انجام می دهیم و ضروری است که بلافاصله پس از خارج کردن الکترودها از کوره خشک کن آن را مصرف کنیم، در غیر این صورت مجددا رطوبت جذب الکترودها خواهد شد.

در زمان جوشکاری با استفاده از الکترود در برخی از این محصولات گرم کردن آنان باعث جوشکاری با کیفیت بیشتری خواهد شد. الکترود خشک کن 10 کیلویی در کوچکترین سایز می باشد که این کار را انجام خواهد داد. هر چه سایز بزرگتر باشد ، میزان بیشتری در زمان می توانید گرم نمایید. خرید آنلاین این محصول در این صفحه امکان پذیر می باشد.

دلیل برای خشک کردن الکترود جوشکاری چه می باشد؟

الکترودهای مخصوص جوشکاری قوسی با الکترود مصرفی (SMAW) برای اینکه بهترین عملکرد را برای انجام یک جوش بدون عیب و نقص داشته باشند باید به درستی نگهداری بشوند . روانساز مناسب در خشک کردن الکترود جوشکاری نیز موثر است می توانید برای تهیه روانکار اصل از نمایندگی فوکس در ایران روی لینک کلیک کنید.

روپوش های الکترود ها مستعد به جذب رطوبت هوا می باشند و در صورتی که مقدار قابل ملاحضه یی رطوبت جذب الکترود های جوشکاری بشود پس از انجام جوشکاری مشکلاتی مانند ایجاد تخلخل و ترک خوردگی را ایجاد خواهند کرد . لذا برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکل خشک کردن الکترود در دستور کار قرار می گیرد .

همه ما درباره خطرات ترک خوردگی ناشی از هیدروژن یا ترک سرد شنیده ایم . ترک خوردگی ناشی از هیدروژن یا ترک خوردگی سرد سه شرط برای ایجاد آن لازم است ریز ساختار ترد تنش وجود هیدروژن از آنجایی که ما در کنترل مورد یک و دو محدودیت داریم می توانیــم با کاهش مقدار هیدروژن در جوش خطر ترک سرد را به مقدار قابل ملاحضه ایی کاهش بدهیــم.

الکترود

بعضی از انواع الکترود ها طبق دستور سازنده،که روی جهبه هایی و کارتن های الکترود ثبت،شده. باید قبل از استفاده خشک شوند این عمل در کوره های که دارای قفسه های مخصوص است انجام می شود . الکترود ها را در آن چیده ودرجه دما و زمان گرما دادن براساس دستور شازنده،الکترود تنظیم کرده ودر آن را می بندند تا خشک شود. الکترود خشک کن کوچک دستی هم برای کارهای سبک تر و مناطقی که رطوبت هوا زیاد است. برای استفاده در کنار دست جوشکار ساخته،شده است. که به OVEN معروف هستند. تا بلافاصله پش از خروج هر الکترود از OVEN بلافاصله بکار گرفته شود. و فرصت جذب رطوبت باقی نماند.

مشخصات الکترود خشک کن 10 کیلویی

دستگاه الکترود خشک کن جهت رطوبت زدایی و خشک کردن الکترود قبل از عملیات جوشکاری استفاده می شود.

  • ظرفیت : 10 کیلوگرم
  • با 300 درجه حرارت برای انجام عملیات
  • کیفیت ساخت بالا
  • توان المنت : 250 وات
  • ولتاژ ورودی : 220 ولت
  • مجهز به مدار الکتریکی
  • مقاوم در برابر برق گرفتگی ناشی از اتصال کوتاه
  • با قابلیت کاهش اتلاف حرار
الکترود خشک کن 10 کیلویی

خشک کن یا گرمکن الکترود جوشکاری جهت پیش گرم کردن الکترود جوشکاری مخصوصا الکترود های قلیایی ( 7018 ، 8018 و…) استفاده می گردد. ، عمل کرد بهتر الکترود و جلوگیری از ورود هیدروژن به حوضچه مذاب از مزایای این فرآیند است. دستگاه سبک و پورتابل می باشد و قابلیت تنظیم دما از 0 تا 300 درجه سانتی گراد را دارد ، ظرفیت این دستگاه 10 کیلوگرم است . فضای داخل خشک کن دارای کشو از جنس استنلس استیل ضد زنگ می باشد و جداره دستگاه مجهز به عایق از نوع پشم شیشه است که باعث کاهش تلفات حرارتی و بالا رفتن دمای بدنه می شود. دستگاه مجهز به مدار الکترونیکی محافظ می باشد که از برق گرفتگی ناشی از اتصال کوتاه در ترموستات یا المنت جلوگیری می کند.

تاریخ : اسفند 16, 1401 دسته بندی : آون برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

...
۳۰ مهر ۰۱

دستگاه الکترود خشک کن آون 20 کیلویی

دستگاه الکترود خشک کن آون 20 کیلویی دستگاهی می باشد که برای خشک کردن الکترودها در شرایط خاص و ضروری ...

بیشتر بخوانید
۱۷ آبان ۰۱

آون الکترود خشک کن 40 کیلویی

آون الکترود خشک کن 40 کیلویی 400 درجه همراه با نمایشگر دیجیتال می باشد که جهت کلیه مصارف تآسیساتی، پالایشگاهی، ...

بیشتر بخوانید
۱۳ اردیبهشت ۰۰

آون ، الکترود خشک کن یا گرمکن الکترود

پارس صنعت در راستای ارائه محصولات در رابطه با جوشکاری اقدام به فروش محصولی در جهت گرمکن الکترود نموده است. ...

بیشتر بخوانید
۱۵ اردیبهشت ۰۰

المنت آون

محصولات با توجه به استفاده از آنان در هر مکان با توجه به کاربردشان ، بعد از مدت زمانی نیاز ...

بیشتر بخوانید