مخزن آرگون مایع

شما اینجا هستید » پارس صنعت » محصولات جوشکاری و برشکاری » کپسول » مخزن آرگون مایع

مخزن آرگون مایع برای نگهداری گاز آرگون به صورت مایع(در دمای منفی 196 درجه سانتی گراد) استفاده میشود. این مخازن به دلیل عایق بندی مناسب از انتقال حرارت محیط بیرون به داخل مخزن جلوگیری به عمل می آورد.  مخازن کرایوژنیک آرگون مخازنی هستند. که از دو مخزن داخلی و خارجی تشکیل شده اند. که وظیفه آن نگهداری از مایع فوق سرد کرایوژنیک است . مخزن داخلی از جنس استنلس استیل و مخزن خارجی از فولاد کربن می باشد. خاص بودن این تجهیز از این رو می باشد که دمای داخل مخزن داخلی بسیار سرد( 196-) می باشد و دمای خارج مخزن خارجی دمای محیط (50+)است و این مخزن با کمترین تبادل حرارتی از این مایع نگهداری می نماید.

مخزن آرگون مایع

برای نگهداری آرگون مایع استفاده میشود. مخزن آرگون مایع به دلیل عایق بودن باعث عدم نفوذ و انتقال حرارت به داخل مخزن میشود. ارگون مایع همان گاز آرگون است که در دمای منفی 196 درجه به روش تقطیر جزء به جزء تبدیل به مایع میشود.  مخزن آرگون مایع در سایز های 2.5 لیتری تا سایز 800 لیتری موجود و قابل ارائه میباشد. کلیه مخازن آرگون مایع دارای استاندارد مورد قبول استاندارد ایران بوده و توسط شرکت های بازرسی تست و تایید میشوند. تانک آرگون مایع دارای استاندارد TUV اروپا ست.

تجهیزات و شیرالات بر روی مخزن

  • شارژ مخزن
  • کنترل میزان مایع داخل مخزن
  • تجهیزات ایمنی
  • برداشت مصرف کننده
آزگون مایع

ویژگی مخزن آرگون مایع

آرگون مایع به میزان زیاد در هنگام جداسازی هوا یافت می شود. آرگون مایع از تقطیر جزء به جزء هوا تولید نموده. و در دو حالت مایع و گاز قابل ارائه می شود. لازم به ذکر می‌باشد که آرگون مایع همان گاز آرگون است که در دمای منفی 196 درجه به روش تقطیر جزء به جزء تبدیل به مایع میشود. این گاز صنعتی به صورت مایع در انواع مختلفی از مخازن ذخیره و حمل می گردد که از مهمترین آنها می توان به مخازن دوئر، سیلندرهای مایع و مخازن کرایوژنیک اشاره کرد.

حمل این گاز صنعتی به صورت مایع توسط تانکر های برودتی عایق دار انجام می گیرد. این تانکرها با توجه به نوع عایق و تجهیزات همراه خود می توانند مایع را برای چند روز نگهداری کنند. مخزن ذخیره مایعات با خلاء عایق کاری می‌شود. و می تواند به صورت عمودی. یا افقی تحویل داده نمود. لوله های داخلی از جنس استیل ضد زنگ ساخته می‌شوند. تا علاوه بر تحمل دمای بالا از نظر بهداشت و عدم وجود پلیسه ها به ویژه برای صنایع غذایی و الکترونیکی قابل اعتماد می باشد.

نحوه کار با مخزن آرگون مایع

روش کار این مخازن به این صورت است. که بر روی فنداسیون نصب شده و از این مخزن یک خط لوله به محل مصرف کشیده می شود. این مخازن به دلیل اینکه کپسول گاز آرگون را به به صورت مایع ذخیره میکند قابلیت نگهداری حجم زیادی ازگاز را در یک فضای محدود با یک فشار ایمن مقدور می سازند. با توجه به این شرایط این مخازن باید قابلیت نگهداری از سیالی با این دما را بلند مدت زیادی داشته باشند.

مخزن مایع

بعد از نصب مخزن، مایع مورد نظر  با استفاده از ماشین های حمل در این مخزن شارژ می گردد. و با  توجه به شیرآلات نصب شده. بر روی مخزن می توان با توجه به نوع مصرف از مایع و گاز  برای بهره برداری و تولید استفاده نمود. خاص بودن این مخازن نسبت به مخازن مرسوم را می توان در دوجداره بودن آن  و تفاوت دمایی بسیار بالا بین جداره داخلی (200- درجه) و جداره خارجی (50+) بیان کرد.

کاربرد آرگون مایع

آرگون بیشتر به عنوان یک گاز محافظ بی اثر در جوشکاری و سایر فرآیندهای صنعتی با دمای بالا که در آن معمولا مواد غیر واکنشی، واکنش پذیر می شوند، مورد استفاده قرار می گیرند. از آرگون در کوره های برقی گرافیتی استفاده می شود. تا از سوختن گرافیت جلوگیری نمود.

کاربرد گاز آرگون در جوشکاری به دلیل این است که این گاز نجیب از نظر شیمیایی بی اثر بوده و ارزانترین جایگزین نیتروژن است در مواردی که امکان استفاده از نیتروژن وجود ندارد. از طرفی هدایت حرارتی پایین و هچنین ممانعت از اکسایش کاربرد گاز آرگون در جوشکاری را مناسب می سازد. آرگون همچنین در لامپ های رشته ای، روشنایی فلورسنت و … مورد استفاده قرار می گیرد. آرگون در صنایع روشنایی یک نور متمایز از گاز آبی- سبز ایجاد می کند و همچنین باعث درخشش فلورسنت می شود.

مزایای خرید مخازن کرایوژنیک

  • عدم نیاز به شارژ روزانه
  • ایمنی بالا به دلیل فشار کاری پایین
  • قیمت تمام شده تا نصف قیمت کپسول
  • عدم نیاز به تست دوره ای
  • خلوص بالای 99%
مخزن آرگون

دیگر ویژگی های این میخازن

  • این مخازن ساختار دو جداره ای دارد که علاوه بر خلاء دارای عایق پودری شکل (پرلیت) می باشد.
  • ساختار یکپارچه و کم حجم، میزان تبخیر روزانه کم ، فضای نصب محدود، کنترل فشار، ایمنی و سرعت عمل بالا و نگهداری آسان
  • صدور گواهینامه کیفیت محصول توسط پارس صنعت، نقشه مخزن، برگه محاسبه و دستورالعمل بهره برداری و غیره
خرید مخزن آرگون مایع؟

جهت خرید و سفارش مخازن آرگون مایع توسط فروشگاه پارس صنعت با ما همراه باشید. فروش مخازن آرگون مایع با بهترین کیفیت و استاندارد توسط پارس صنعت با قیمت مناسب ارائه می گردد

مهمترین مزیت خرید مخزن در این فروشگاه؟

فروشگاه پارس صنعت این افتخار را دارد که با بهره مندی از تجربه کارشناسان و متخصصان و به روزترین تجهیزات و دانش و ارائه خدماتی صادقانه در خدمت تولید و صنعت کشور خود باشد. فروشگاه پارس صنعت طراح و تولیده کننده ی انواع گوناگون مخازن کرایوژنیک در ایران بوده است. 

تاریخ : بهمن 30, 1401 دسته بندی : کپسول برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

...
۲۳ اسفند ۰۰

کپسول اکسیژن

کپسول اکسیژن همواره در صنعت و پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد. مخزنی که در زمان کرونا به مصرف اوج خود ...

بیشتر بخوانید
۱۰ آذر ۰۱

کپسول اکسیژن همراه

کپسول اکسیژن همراه مجموعه پارس صنعت در راستای فروش سیلندر ها فعالیت دارد. مخازنی که در صنعت ، پزشکی و بسیاری ...

بیشتر بخوانید
۲۶ اسفند ۹۸

کپسول آلومینیومی یا فولادی کدام سیلندر را بخریم ؟

پارس صنعت فروشنده کپسول آلومینیومی یا فولادی مورد نیاز شما می باشد که کپسول همانطور که قبلا گفته شد جهت ...

بیشتر بخوانید
۳ شهریور ۰۱

کپسول هلیوم 30 تایی

کپسول هلیوم 30 تایی یکبار مصرف دارای کاربردی ساده و آسان می باشد. با خرید این کپسول ها به آسانی ...

بیشتر بخوانید